Κάτι για τον Eddie Izzard.

force majeure

Θέλω καιρό τώρα να γράψω για  τον Izzard, τον αγαπημένο μου stand-up κωμικό, αλλά το αναβάλλω συνέχεια γιατί φοβάμαι ότι το κείμενο θα βγει πολύ προσωπικό. Η επαφή μου με το stand-up ήταν ελάχιστη όταν ξεκίνησα να κατεβάζω το Dress to kill πριν κάμποσα χρόνια, και, ναι, παραδέχομαι πως αυτό μαλλον με έχει  κάνει biased υπέρ του συγκεκριμένου κωμικού (α και μην ξεχάσω, το ξέρω το biased και στα ελληνικά, αλλά έτσι μιλάω, Καλομοίρικα, deal with it). Τον Izzard τον “γνώρισα” στην χειρότερη φάση της ζωής μου, λίγες μέρες αφότου έχασα ένα πολύ αγαπημένο μου πρόσωπο. Είμαι φαν του escapism,  είναι η default αντίδρασή μου σε οτιδήποτε  άβολο ή/και στενάχωρο. Το τερμάτισα λοιπόν τότε (το escapism, ντε), γιατί… εχμ… γιατί  ΟΛΑ  ήταν άβολα και στενάχωρα.

Για μήνες έβλεπα τα standup του ξανά και ξανά. Αυτες οι προβολές με έκαναν να αγαπήσω το stand-up γενικότερα, κι αυτό είναι μάλλον το καλύτερο από όλα τα καλά τα πράγματα που έκαναν· ήταν η τέλεια εισαγωγή στο stand-up για μένα.

Ακόμα θυμάμαι την πρώτη φορά που είδα το Dress to Kill,

θυμάμαι σε ποιά αστεία γέλασα out loud,

θυμάμαι ότι μόλις το τέλειωσα ήρθε μια φίλη και το ξανάδα μαζί της και γέλασα ακόμα περισσότερο,

θυμάμαι πως σε λίγες μέρες όλη η παρέα μου μίλαγε μόνο με ατάκες από τα stand-up του Izzard,

θυμάμαι εμένα σε παραλία στην Χαλκιδική να τρέχω πάνω-κάτω  αφού είδα μια μέλισσα και να φωνάζω “I’m covered in bees, I’m covered in bees!!”,

και την ίδια μέρα το τηλεφώνημα που οδήγησε στο πρώτο μας ταξίδι στο Nottingham για να τον δούμε στην παράστασή του Stripped.

Θυμάμαι ότι στο Stripped έκλεισε ο λαιμός μου από τα γέλια (η παράσταση δεν ήταν η καλύτερή του, αλλά η χαρά και η συγκίνησή μου ήταν τόση που γέλαγα συνέχεια, σχεδόν υστερικά),

θυμάμαι την επόμενη μέρα το Q&A στο οποίο τον ρωτήσαμε αν θα ερχόταν ποτέ στην Ελλάδα και το μόνο του άχγος ήταν αν θα έπρεπε να κάνει την παράσταση στα ελληνικά (!),

θυμάμαι τη φίλη μου την Ελένη να πετάει λίγο μετά την ιδέα να κάνουμε ένα facebook page για τον Izzard κι εγώ να σκέφτομαι ότι “Γκρουμφ, δηλαδή θα πρέπει να σταματήσω να σνομπάρω το facebook;”.
Τώρα εδώ κανονικά πρέπει να πω κάτι για το stand-up του Izzard. Ειλικρινά όμως δεν το χω. Δεν έχω τις γνώσεις, και δε μου αρέσει να μιλάω για πράγματα που δεν γνωρίζω καλά. Δεν ξέρω τί είναι αυτό που κάνει τον Izzard καλό κωμικό. Ξέρω μόνο ότι εμένα μου αρέσουν τα πάντα στο stand-up του. Το surreal χιούμορ του, τα άπειρα mimes, τα animal sketches, , το ad libbing του που συχνά ξεφεύγει και δεν ξέρει κι ο ίδιος τί ξεκίνησε να πει, οι ιστορικές αναφορές, οι μυθολογικές/αρχαιοελληνικές αναφορές, οι θεολογικές αναφορές,  οι sci-fi αναφορές (δες εδώ Star Wars, Star Trek, και Doctor Who, και πες μου!), και πάνω απ’ όλα η φωνή του Θεού.

Τo stand-up του Izzard δεν είναι offensive. Είναι το αντίθετο του offensive, είναι γλυκό, αγαπησιάρικο. Αυτό δεν το κάνει λιγότερο έξυπνο, καλογραμμένο κλπ. Το τονίζω γιατί έχω παρατηρήσει μια τάση οτιδήποτε offensive να θεωρείται αυτόματα και καλό comedy. Hint= Δεν ισχύει.

Ο Izzard δεν είναι μόνο καλός κωμικός. Είναι και όμορφος άνθρωπος. Φαντάζομαι ότι κάποιοι δυσκολεύονται να τον πάρουν στα σοβαρά λόγω του transvestite thing. Αν χαζέψεις όμως λίγο συνεντευξεις του, backstage footage, και το βιογραφικο documentary “Believe” θα καταλάβεις πολύ γρήγορα ότι κάθε άλλο παρά silly  είναι ο Izzard. Είναι άνθρωπος πολύ σοβαρός, τελειομανής, δεν αντέχει στο comfort zone του, πρέπει να βάζει πάντα νέους στόχους, νέες προκλήσεις, είτε αυτό είναι
* να ντυθεί σε παράσταση με ταγεράκι φούστα-μπλούζα, ψηλοτακουνα, ενώ έχει μόλις αρχισει να γίνεται αναγνωρίσιμος στο χώρο του stand-up, κάτι που θα μπορούσε να έχει καταστροφικές συνέπειες για την καριέρα του.
* να πάει στο Παρίσι και να κάνει το standup του στα γαλλικά, ενώ τα γαλλικά του ήταν αρκετά καλά μόνο για να παραγγείλει κρέπες.
* ή να τρέχει τον ένα Μαραθώνιο μετά τον άλλο.
Για όσους δεν έχουν δει ποτέ παράστασή του, εδώ είναι μια λίστα με όλες τις παραστάσεις του, με σειρά προτίμησης (το Believe είναι επίσης highly recommended). Για όσους τον γνωρίζουν και τον αγαπούν, ας περάσουν από το facebook page μας κι ας αφήσουν λίγη αγάπη.

Για όσους ενδιαφέρονται να τον δουν live, εδώ είναι οι tour dates της τελευταίας του παράστασης Force Majeure.

Update: Οκ, δεν άντεξα, έφτιαξα twitter account και blog για πάρτη του. Περάστε μια βόλτα κι από εκεί.

8 thoughts on “Κάτι για τον Eddie Izzard.

  1. I luv ya κι εσενα και το κειμενο σου και θα σε αγκαλιαζα εαν δεν ημουν μεθυσμενος αυτη τη στιγμη (because it’s totally someone can do over distance:P ) αλλα επειδη ειμαι δεν το κανω γιατι θα παρεξηγηθω και μισω το να αλλαζω απο Αγγλικα στα Ελληνικα so sod it
    Izzard fans everywhere!

  2. To ίδιο κόλημμα με το Dress to Kill είχα φάει κι εγώ για μήνες…το είχα στο ipod μόνιμα κι έπαιζε κάθε βράδυ, σε κάθε ταξίδι μέχρι που έμαθα και τις ανάσες που έπαιρνε.Ποτέ δεν το βαρέθηκα…ούτε και το Glorious κι ας έχω συμπληρώσει πλέον πάνω από χίλιες ακροάσεις..
    Μάστορας του χάους, σαν στο σπίτι του σε αμήχανες καταστάσεις, καλλιτέχνης του αφηρημένου συλλογισμού, ο Eddie είναι iconΙκή προσωπικότητα όπως κι αν το δει κανείς…
    Το 2020 κάποιοι θα έχουν την τύχη να τον ψηφίσουν κιόλας…

  3. Pingback: Bring Eddie Izzard 2 Greece now has a blog, too. Hurray, Hurray! | Bring Eddie Izzard 2 Greece

Leave a Reply

